مزایای ریمپ جک جی 4
نوشته شده توسط : nima

مزایا و معایب جک J4

خودروی جک جی ۴ در سال ۹۷ جایگزین مدل جی۵ شد و به صورت اتوماتیک با گیربکس CVT عرضه شده است. جی ۴ مصرف سوخت پایینی دارد، دارای فرمان برقی بوده  و سواری آن نرم می باشد. متاسفانه شتاب گیری این خودرو در شروع حرکت، ضعیف و کند می باشد. نبود برخی امکانات پایه نظیر تنظیم ارتفاع صندلی راننده، کیلس استارتر، تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم صوتی تصویری  از مشکلات جک jac 4 می باشد. این امکانات، پیش از این در خودروی جی ۵ به صورت استاندارد وجود داشت. کیفیت رنگ پایین، قیمت بالای لوازم یدکی و عدم سرویس دهی به موقع نمایندگی ها از دیگر نکات منفی این  خودرو است. 

ریمپ خودرو جک jac 4 و مزایای آن

افزایش شتاب و کشش

یکی از ایرادات خودروی جی۴ دورگیری کند خودرو به خصوص در شروع حرکت می باشد. مقدار شتاب صفر تا صد آن بین ۱۲ تا ۱۴ ثانیه بسته به شرایط مختلف ذکر شده است. علت این نقیصه را می توان در کالیبراسیون ضعیف موتور نسبت به شرایط آب و هوایی بازار هدف در نظر گرفت. شرکت دکتر ریمپ با روش اختصاصی Optimal Calibration برنامه ریزی ایسیو را بهینه نموده و در نتیجه پس از ریمپ، هنگام رانندگی شهری مصرف سوخت نیز تغییر نکرده و در شرایط شتاب گیری با بهبود نسبت AFR، کندی این خودرو کاملاً برطرف می گردد.

رفع تاخیر گیربکس J4

در این خودرو از گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت ۶ دنده تیپ ترونیک استفاده شده است. یعنی قابلیت تعویض دنده بصورت نرم افزاری ممکن بوده و این گیربکس به تنهایی از دنده مشخصی برخوردار نمی باشد. ذات این گیربکسها بر اساس تغییر ضرایب دنده ها طراحی شده است. مزایای این گیربکس، مدیریت بهینه مصرف می باشد، اما شتاب گیری کند جزو ایرادات آنهاست.  شتاب دریافت شده از خودرو در هنگام تخته گاز به وضوح کمتر از میزان توقع راننده نسبت به فشردن پدال گاز می باشد. تاخیر گیربکس با ریمپ برطرف خواهد شد.

رفع کپ پدال گاز برقی

در کشورهای اروپایی استفاده از پدال گاز برقی برای کاهش آلایندگی موتورها استفاده می شود. اما در کشور ما به دلیل عدم استفاده از سوخت مرغوب نتیجه عکس داده و سبب تاخیر پدال گاز شده است. در هنگام فشار دادن پدال، دریچه گاز به همان میزان باز نمی گردد و به این دلیل تاخیر پدال گاز ایجاد می شود. در پکیج ریمپ شرکت دکتر ریمپ، شما شاهد آن خواهید بود که رفتار پدال و دریچه گاز، خطی سازی گشته (throttle calibration) و این مشکل برطرف می گردد.

ریمپ جک J4

ایسیو ECU جک جی ۴

ایسیو این خودرو از نوع Delphi-MT22.1 می باشد. میکروی این ایسیو دارای قفل بوده و نحوه شناسایی جداول و اعمال تغییرات لازم فرآیند حساسی بوده که در صورت رخ دادن اشتباه سهوی در آن، ایسیو غیرقابل استفاده می شود.

مزایای کلی ریمپ ایسیو

شروع به حرکت تیزتر jac 4، کاهش لختی شروع حرکت از سکون

افزایش کشش و گشتاور در مسیرهای شیبدار (سربالایی ها)

افزایش توان موتور جک ۴  تا ۵ اسب بخار

افزایش کات آف به میزان دلخواه

افزایش واکنش پدال گاز

رفع صدای ناک جک ۴ در دور پایین

افزایش سرعت نهایی (تاپ اسپید)

حذف سنسور اکسیژن دوم در صورت حذف کاتالیست

در دکتر ریمپ شما شاهد بهترین نتیجه بر روی خودرو خود میباشید





:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: